Bronnen

 Autisme Centraal (z.d) Autisme en executieve functies. Geraadpleegd op 11 december 2019, van https://www.autismecentraal.com/public/standaard-b.asp?lang=NL&pid=102

Autisme Vlaanderen (z.d.) Autisme. Geraadpleegd op 4 december 2019, van https://autismevlaanderen.be/autisme

Balans Digitaal (z.d.) Executieve functies. Geraadpleegd op 15 oktober 2019, van https://balansdigitaal.nl/?s=executieve+functies&BMxPgLUdWzkj=J1aknz*YtF07&gNHMdEWOazct=OAqRwkzbWrX3&BMxPgLUdWzkj=J1aknz*YtF07&gNHMdEWOazct=OAqRwkzbWrX3&BMxPgLUdWzkj=J1aknz*YtF07&gNHMdEWOazct=OAqRwkzbWrX3

Boom (z.d.) Coachen van kinderen en adolescenten met zwakke executieve funties. Geraadpleegd op 3 november 2019, van https://www.boompsychologie.nl/product/100-1458_Coachen-van-kinderen-en-adolescenten-met-zwakke-executieve-functies

Cooper-Kahn, J. & Dietzel, L. (2015). Een praktische gids voor leerkrachten. Executieve functies versterken op school. Amsterdam: Hogrefe Uitgevers.

Cooper-Kahn, J. & Foster, M. (2017). Vergeten, kwijt en afgeleid. Opvoedwijzer om executieve functies bij kinderen te versterken. Amsterdam: Hogrefe Uitgevers.

Crabbe, T. (2016). Nooit meer te druk. Amsterdam: Luitingh-Sjithoff

Dawson, P., & Guare, R. (2012). Coachen van kinderen en adolescenten met zwakke executieve functies. Praktische strategieën voor thuis en op school. Amsterdam: Hogrefe Uitgevers.

Dawson, P., & Guare, R. (2010). Executieve functies bij kinderen en adolescenten. Een praktische gids voor diagnostiek en interventie. Amsterdam: Hogrefe Uitgevers.

Dawson, P., & Guare, R. (2009). Slim maar ... Help kinderen hun talenten benutten door hun executieve functies te versterken. Amsterdam: Hogrefe Uitgevers.

Dawson, P., & Guare, R. (2013). Slim maar ... Pubereditie. Help adolescenten hun talenten benutten door hun executieve functies te versterken. Amsterdam: Hogrefe Uitgevers.

Dawson, P., & Guare, R. (2016). Slim maar ... Volwassenen editie. Versterk je executieve functies en vergroot je succes! Amsterdam: Hogrefe Uitgevers.

Dewitte, G., Dewitte, K. & Carton, W. (2013). (Psycho)motorische begeleiding bij kinderen. Een praktische gids bij de proces- en taakgerichte interventie. Leuven: Uitgeverij Acco.

Dewitte, G., & Dewitte, K. (2018). Mijn kind heeft DCD. Gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners. Tielt: Uitgeverij Lannoo

Donk, M. van der, Tjeenk-Kalff, A. & Hiemstra-Beering, A. (2015). Beter bij de les, training in executieve functies. Houten: Lannoo.

Hattie, J. (2014). Leren zichtbaar maken. Rotterdam: Bazalt Educatieve Uitgaven.

Horeweg, A. (2015). Gedragsprobelemen in de klas in het basisonderwijs. Tielt: Lannoo Campus

Horeweg, A. (2019). De traumasensitieve school. Een andere kijk op gedragsproblemen in de klas. Tielt: Lannoo Campus.

Houtman, M., Losekoot, M., Waals, T. van der & Waringa, M. (2019). Wijzer in executieve functies.

Huizinga, M. & Smidts, D.P. (2012). BRIEF Vragenlijst executieve functies 5- tot 18-jarigen. Amsterdam: Hogrefe Uitgevers.

Huizinga, M. & Smidts, D.P. (2016). BRIEF-screener, vragenlijst voor snelle screening van executieve functies bij kinderen en jongeren. Amsterdam: Hogrefe Uitgevers

Kraijenhoof, L. (2016). Het vollehoofdenboek. Een werkboek voor kinderen en volwassenen. Leuven: Uitgeverij Acco.

Platform Mindset (2015-2020). Downloads. Geraadpleegd op 6 november 2019 van, https://platformmindset.nl/downloads/

Nederlandse Vereniging voor Autisme (z.d.) Studeren met autisme. Geraadpleegd op 8 december 2019, van https://www.autisme.nl/over-autisme/studeren/studeren-met-autisme/

Odisee Hogeschool (z.d.) Zet je EF bril op. Geraadpleegd op 10 oktober 2019, van https://www.ef-bril.be/

Pameijer, N., Denys, A., Timbremont, B., Van De Veire, H. (2018). Handelingsgericht werken. Samenwerken aan schoolsucces. Vlaamse editie. Leuven: Acco.

Ricci, M.C. (2017). Mindsets op school. Rotterdam: Bazalt Educatieve Uitgaven.

Smidts, D. (2019). Zelfsturing in de klas. Over aandacht executieve functies en rust. Amsterdam: Uitgeverij Nieuwezijds

Smidts, D. & Huizinga, M. (2018).Gedrag in uitvoering? Over executieve functies bij kinderen en pubers? Tweede editie.. Amsterdam: Uitgeverij Nieuwezijds

Timmerman, K. (2002). Kinderen met aandachts- en werkhoudingsproblemen. Leuven: Uitgeverij Acco.

© 2020 Sascha Vanschoubroeck. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin